Powiatowy Urząd Pracy w Kwidzynie informuje o naborze wniosków na niskooprocentowaną pożyczkę z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców.
Nabór rozpoczyna się z chwilą ogłoszenia i trwa do odwołania.
Dokumenty niezbędne do udzielenia pożyczki:
1. Wniosek o udzielenie pożyczki
Należy wypełniać czytelnie wszystkie zawarte w nim rubryki. Niepodanie we wniosku wszystkich wymaganych danych spowoduje konieczność jego uzupełnienia i przedłuży termin wypłaty środków.
2. Umowa pożyczki
Jeśli wniosek składany jest w formie papierowej umowę należy czytelnie podpisać, natomiast w przypadku składania wniosku poprzez portal praca.gov.pl należy załączyć umowę bez podpisu wnioskodawcy).
3. Wzór wniosku o umorzenie pożyczki
Jako załącznik do umowy należy złożyć niewypełniony i niepodpisany wzór wniosku o umorzenie pożyczki.
Wypełnienie i złożenie ww. wniosku będzie możliwe dopiero po upływie 3 miesięcy od udzielenia pożyczki w przypadku utrzymania działalności gospodarczej przez ww. okres.
4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19"
Wzór ww. formularza, tj. plik w formacie xls można pobrać ze strony internetowej:
https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka
Szczegółowe zasady oraz druki niezbędne do udzielenia pożyczki dostępne są na stronie:
https://kwidzyn.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka
Wniosek wraz załącznikami należy przesłać w formie papierowej za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub złożyć w skrzynce podawczej umieszczonej przed wejściem do urzędu.
Zachęcamy jednak do składania wniosków o udzielenie pożyczki drogą elektroniczną poprzez platformę praca.gov.pl, która umożliwia złożenie wniosku bez wychodzenia z domu i przyśpiesza całą procedurę udzielenia pożyczki. Elektronicznie można złożyć wniosek poprzez stronę:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/listaDokumentow?dest=TARCZA
Uwaga: do złożenia wniosku w postaci elektronicznej wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub potwierdzony Profil Zaufany.
Ponadto informujemy, iż uzupełnienie złożonych wniosków jest możliwe poprzez pozostawienie brakujących dokumentów w skrzynce podawczej umieszczonej przed wejściem do urzędu lub drogą elektroniczną za pomocą dostępnego w serwisie praca.gov.pl formularza Pisma do urzędu (PSZ-PU).
Jednocześnie nadmieniamy, iż w celu przyśpieszenia procedury udzielania pożyczek w przypadku kompletnych wniosków spełniających wszystkie kryteria udzielenia pożyczki, urząd dokonuje wypłaty środków na konto przedsiębiorcy podane we wniosku bez informowania wnioskodawcy o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku.
Pisemne odpowiedzi na wniosek sporządzane są tylko w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku z podaniem przyczyny odmowy udzielenia pożyczki.